הדרך הבטוחה לחימום חדר ילדים

חימום חדר הילדים בימים קרים מאוד חשוב, במיוחד כאשר יש תינוקות קטנים בבית. הקור בבית יכול לגרום להצטננות ובמקרים גרועים יותר להוביל אף לדלקת ריאות. כיום ישנם פתרונות חימום רבים בשוק, אך כשמדובר בחדר הילדים, עליכם להיות בטוחים שבחרתם את פתרון החימום הטוב והבטוח ביותר. אילו פתרונות חימום ישנם? ועד כמה בטיחותיים הם? על היתרונות והחסרונות של פתרונות חימום השונים.

קמין 

קמין הוא אחד מפתרונות החימום הוותיקים שישנם, הוא קיים עוד הרבה לפני שהומצאו כל האחרים. ישנם שלושה סוגים של קמינים: קמין גז, קמין עצים וקמינים שמבוססים על נפט או סולר. קמיני עצים הם הזולים ביותר אך הם גם דורשים המון התעסקות, כמו כן לחדר הילדים הם פחות בטוחים. קמיני גז יעילים יותר, הפעלתם נוחה והם מגיעים בדגמים מעוצבים רבים. עם זאת עלותם גבוהה וגם חומר הבעירה יקר. קמיני נפט וסולר קצת פחות אטרקטיביים, הפעלתם פשוטה יותר מקמין עצים אך מורכבת מקמין גז והם מחממים יותר לאט את החלל. יש לציין שקמינים מסוגים שונים בעלי פוטנציאל להפיץ עשן ורעל בבית, ורשויות מקומיות רבות אוסרות היום על התקנת והפעלת קמין, היות והעשן מזיק לשכנים.

מזגן

מזגן הוא אחד מפתרונות החימום הפופולריים שישנם. לעומת פתרונות חימום אחרים מזגן נחשב למאוד חסכוני והוא מחמם מהר יחסית את כל החלל. המזגן הוא אחד מאמצעי החימום הבטיחותיים ביותר ואפשר לישון אתו בשקט, מה גם שהוא זמין ונגיש לכולם. למרות היתרונות, למזגן יש גם חסרונות, כך למשל אם הוא אינו נקי האוויר שמפזר יהיה לא בריא. הוא מייבש את האוויר בחדר והוא דורש תחזוקה וניקיון שוטפים, מכיוון שהוא יכול להיות בית חם למזהמים. 

רדיאטור

רדיאטור בחדר הילדים יכול לענות על דרישות החימום שלכם וכאשר החדר קטן עד בינוני הוא יחמם אותו תוך זמן קצר יחסית אולם בחדרים גדולים תפקודם יהיה פחות מהיר. רוב הרדיאטורים מפסיקים לעבוד אוטומטית כאשר הם מתחממים יתר על המידה, הם ניידים כך שאפשר להזיז אותם ממקום למקום בחדר ובבית והם נחשבים לבטוחים. עם זאת הם תופסים מקום כי אינם תלויים או נסתרים וכשהם מחממים הם צורכים המון חשמל ונחשבים לאחד מפתרונות החימום היותר בזבזניים. 

מפזרי חום

מפזרי חום נחשבים כפתרון יעיל לחימום החלל, במיוחד כאשר מדובר בחדר ילדים קטן. החימום שהם מספקים יותר נקודתי ומרוכז כך שכדי להפיק מהם את המרב יש לכוון אותם באופן ממוקד לאזור שרוצים לחמם. מפזרי חום יהיו עדיפים כאשר אינכם רוצים לחמם את החלל יתר על המידה, או לחללים קטנים יותר. הם קטנים אז אינם תופסים מקום רב בחלל אך חסרונם טמון גם בגודלם ובכך שבדומה למזגן, גם הם מייבשים את האוויר. 

חימום תת רצפתי 

אחד מפתרונות החימום היותר מתקדמים הוא חימום תת רצפתי. שיטת חימום זו כבשה את העולם וכיום היא נגישה לכל סוגי הבתים. השיטה מבוססת על מערכת הסקה שממוקמת מתחת לרצפה מחממת אותה וכתוצאה מכך גם את כל הבית. חימום תת רצפתי אומנם דורש השקעה ראשונית, אך לאחר מכן השימוש בו מאוד משתלם וחסכוני. המערכת אינה שומרת על הלחות ואינה מייבשת את האוויר, החום נשאר יציב, עלויות החימום עצמן זולות יחסית לפתרונות חימום אחרים, המערכת ידידותית לסביבה ויוצרת תחושה נעימה בכל חלקי הבית, לא רק בחדר הילדים. 

לסיכום אם הנכם מחפשים את פתרון החימום הבטוח, החסכוני והנעים חימום תת רצפתי תהיה בחירה טובה. הוא אומנם דורש השקעה ראשונית אך לטווח הרחוק השקעה זו תחזיר את עצמה.